Billboard advertising, hoogstwaarschijnlijk het eerste medium dat je voor ogen haalt wanneer de termen Out of Home of buitenreclame vallen. Hoewel er tegenwoordig heel wat mogelijkheden bestaan om je doelgroep met succes te bereiken, blijft een oldtimer zoals een billboardcampagne toch zijn unieke troeven behouden.
Waarom je bij een volgende reclamecampagne toch best de oefening maakt voor het lanceren van een billboard campagne, ontdek je hier!
Is billboard reclame wel relevant voor mijn campagne?
Om dat te achterhalen beginnen we bij het begin, de definitie:
Een Billboard reclame is een vorm van buitenreclame waarbij advertenties vertoond worden op grote borden of platen gevestigd langs snelwegen, drukke straten, of in andere high-traffic gebieden. Ontworpen om de aandacht van de passerende automobilisten, voetgangers, of andere doelgroepen in het openbaar te trekken.
Dit massamedium wordt voor een breed scala van producten en diensten ingezet. Zowel ter bevordering van lokale bedrijven als internationale merken. Ook voor verschillende doeleinden, denk maar aan het aankondigen van komende evenementen, het verstrekken van richtingen naar de dichtstbijzijnde vestiging, of het verhogen van het merkbewustzijn.
Snelle, impactvolle outdoor reclame
Billboards zijn een geweldige manier om de beroepsactieve bevolking in België te bereiken. Daar waar ze wonen, pendelen, werken en socializen. In tegenstelling tot andere massamedia zoals tv of radio, kan je een billboard niet uitschakelen.
Kijken we naar de herhalingsfrequentie ten opzichte van andere media, scoort billboard advertising ook zeer sterk. Waar tijdschriften, direct mail en internetadvertenties vaak verdwijnen na een eerste weergave, zal een billboard campagne gedurende de gemiddelde campagneperiode van twee weken minstens enkele keren in zicht komen van het woon-werkverkeer, schoolverkeer.
Je hebt maar een paar seconden, 5 om precies te zijn, om iemand naar een reclamebord te doen kijken. Grote, heldere, opvallende afbeeldingen met één kernboodschap zijn dus een vereiste om het gewenste resultaat te behalen.
De perceptie en troeven
Het is de advertentievorm die het meest positief gepercipieerd wordt, er bestaat geen ad-blocker die het kan tegenhouden. Het interfereert niet met wat doelgroep doet, zonder in te boeten aan opmerkzaamheid.
Billboards zijn het enige medium waarbij de adverteerder volledige controle heeft over de advertentieruimte. De advertentie heeft een constante blootstelling, geen enkel ander medium biedt de mogelijkheid om jouw bericht 24 uur per dag, 7 dagen per week weer te geven.
Benieuw naar de mogelijkheden voor jouw campagne? Vraag dan vrijblijvend jouw voorstel op maat via info@reclamequintens.be.