Een succesvolle wervingscampagne? Die verschijnt ook via offline kanalen.

Wervingscampagne

Deel deze post

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on email

Ieder bedrijf kent de gangbare werkwijze voor het aankondigen en promoten van nieuwe vacatures of een jobbeurs. Een vacatureplatform, een recruitment bureau, de krant en uiteraard sociale media, dat zijn de eerste mediums die ter sprake komen. Echter biedt die aanpak tegenwoordig niet altijd het verwachtte succes voor de invulling van vacatures. Gelukkig zijn er ook offline mogelijkheden om een succesvolle wervingscampagne te realiseren. Zo bereik je naast actief werkzoekenden ook passief werkzoekenden, zij vormen namelijk een veel groter aandeel van de beroepsactieve bevolking!

Vaak haken veel bedrijven al af bij het idee van offline campagnes zoals Out-of-home (billboards, openbaar vervoer,…), Radio en Televisie. De voornaamste reden is natuurlijk het hoge prijskaartje. Vaak onterecht, allereerst is de CPM (kost per 1000 impressies) voor dergelijke mediums zeer gunstig, en dat is nog maar het topje van de ijsberg!

In deze blog bieden we jou een kort overzicht van enkele interessante manieren om jouw rekruteringscampagne tot een succes te maken via kanalen die je waarschijnlijk nog nooit eerder overwogen hebt!

Out-of-home

Zoekt jouw bedrijf een heel aantal nieuwe collega’s? Dan kan je al opteren om verder te gaan met een campagne op billboards of het openbaar vervoer. Naargelang jouw regio/vestiging kan het ene medium al wat interessanter zijn dan het andere. Billboards leggen de nadruk op het bereik van gemotoriseerd verkeer (automobilisten) in landelijke en stedelijke gebieden. Een campagne via het openbaar vervoer is dan weer efficiënter in stedelijke gebieden, daar biedt het naast een goed bereik van gemotoriseerd verkeer ook een focus op fietsers én voetgangers. Wil je je maximaal richten tot fietsers en voetgangers in steden, zijn abribussen (abri’s) jouw go-to. Een combinatie van enkele kanalen, indien het budget dit toelaat, biedt een optimale aanwezigheid in het straatbeeld.

Een beperkt budget? Dan kan je nog altijd aan de slag met lokale campagne.

In eerste instantie behoort een flyer- of broodzakcampagne niet direct tot het Out-of-home verhaal. Maar dat dergelijke campagnes het overwegen waard zijn, wordt bevestigd door het laagdrempelige budget dat er mee gepaard gaat. Brood van de bakker is nog steeds populair bij Vlamingen, daarnaast is de kans reëel dat onderwerpen zoals een nieuwe job aan bod komen op momenten wanneer het gezin samen eet. Flyers, één van de meest traditionele manieren om je boodschap aan de man te brengen, en ongetwijfeld een sterke tool wanneer je met een leuk ontwerp kan werken.

LED trailers zijn ideaal wanneer je bedrijf gelegen is op een gunstige locatie. Gericht op het voorbijgaande verkeer, creëren LED trailers een aanzienlijk bereik op korte termijn. Het verlichte beeld zorgt immers voor een sterke opmerkzaamheid. Je houdt best wel rekening met de nodige vergunning voor het plaatsen van dergelijke schermen.

Beschikt jouw bedrijf over een wagenpark, werf of goed gepositioneerde gevel? Benut die dan! Een sticker op de achterruit, werfdoeken en een gevelbanner kunnen perfect bijdragen tot het promoten van jouw beschikbare jobs.

Interessant? Laat ons helpen om jouw ideale sollicitanten “IRL” te bereiken!

Ontdek meer:

Reclame is echt ons ding!